20. června 2019

V posteli

Každý den je to teď jiné. A přesto se to v noci všechno schová pod stejnou peřinu. Všechny malé křivdy. Všechna velká gesta. Všechno o tobě i o mně. Všechno o nás dohromady.

Má urputná snaha o pocit, že ložnice je přesně ta část bytu, kde se dějí šťastné věci, ulehá každý večer na levou stranu matrace. Vedle ní oddychuješ ty a mezi námi, tam, kde se matrace půlí, leží pravda. Rozplácnutá jak nevychovaná, sobecká madam, která nás v noci budí kopnutím do holeně.

Nikdo z nás po ní ještě omluvu nechtěl. Ne ve tři ráno. A ráno, to už se na to pod tíhou nového dne obvykle raději zapomíná. Je to tak jednodušší. Pro ni určitě.

Jenže další noc je tam s námi zase. Rozmařile se na nás dívá a poňouká nás k tomu, abychom si zalezli každý na svoji stranu matrace a laskavě jí vytvořili adekvátní prostor.

Oba už jsme z toho unavení. Potřebujeme se vyspat. Potřebujeme se vidět. Potřebujeme se držet. Potřebujeme se bez ohledu na to, zda nám to pravda dovolí.

A tak mi slib, že ji mezi sebe dnes večer nepustíme.

P.S. A ještě jednu prosbu na nás dva mám. Poslouchej, zašeptám ti ji do ramene. Bojujme! Bojujme s pravdou, co se až příliš okázale roztahuje po našich matracích. A úplně vždycky bojujme se lží, byť by nám ležela způsobně u nohou. Ale nikdy, slyšíš, nikdy nebojujme proti sobě! Vždycky jen spolu. Nikdy ne jinak. Jinak to bude blbý.


Topím se ve snech
a švy noční košile povolujou
ulehám ke stěně, studí mě
nudí mě totiž dívat se
na tebe.

Žádné komentáře:

Okomentovat